November Curaçao

30 november 2022 - Willemstad, Curaçao

Huh, is het al december en staat Kerstmis voor de deur? Blijkbaar! Man, wat gaat de tijd hier snel. Ik ben hier nu iets langer dan drie maanden en ik heb echt mijn draai gevonden. Steeds meer mensen - die hier voor wat langere tijd verblijven - leer ik kennen, met twee vrouwelijke collega’s klikt het onwijs goed en doen we leuke dingen (uitgaan, dagjes strand), het duiken en borrelen met collega’s gebeurt nog steeds iedere week en de rest van de avonden wandel ik rondjes, ga ik naar het strand of de bioscoop. Heerlijk! Van mezelf moet ik minimaal één avond thuis beetje tv kijken, want anders raak ik oververmoeid.

Perfecte zonsondergang Blue Bay - geen filterVerjaardag Naomi DaaiBooiBeachWandelen rondje waterfabriek (1)

Afgelopen twee weken waren heel intensief: toetsenwerk en heel veel nakijkwerk en surveilleren - daar wordt niemand heel gelukkig van. Vervolgens snel de cijfers en notities invoeren en dan twee middagen lang (4 uur!) achter elkaar rapportvergaderingen. Pfffff, wijntje is dan wel op z’n plaats. Deze week moeten we daar een beetje van bijkomen en ook een hoop regelen: 22 december is er Kerstival - kerstmarkt en festival ineen. Met een klein clubje collega’s en niet alle middelen voorhanden is dat best pittig en veel. Enerzijds tel ik af naar de vakantie en niksdoen, anderzijds betekent dat alweer dat er vier maanden voorbij zijn. En dat ik moet nadenken over wat ik volgend jaar gaan doen. Heel eerlijk: ik weet het ècht niet. Ik had niet verwacht dat ik het hier zo naar m’n zin zou hebben… Wel heel fijn om in de vakantie naar Nederland te gaan en het daar met anderen over te spreken.

Leguaan bezoekt zwembadRegenachtig weer

Het fijne is wel hier dat het werk zwaar is: lange(re) intensieve dagen in vergelijking met Nederland. Maar, als je dan zo’n dag gewerkt hebt en daarna nog even naar het strand kan gaan en wijntje drinken of zoals vandaag nog even dik een uur duiken en een prachtige onderwaterwereld ziet, dan vergeet je dat ook weer heel snel. Het WK volgen lukt helaas minder goed. Ik mis echt wel samen met vriendlief de wedstrijden volgen, maar alles is hier tussen 9.00-13.00, precies mijn lesdagen. Nederlands elftal is al niet toegestaan om te kijken, maar de andere wedstrijden zijn dan uiteraard helemaal uit den boze. Gelukkig zijn ze door en moet ik voor zaterdag bepalen op welk strand ik het ga kijken. Wat een luxeprobleem…

SP-DU kijkenPerfecte zonsondergang Blue Bay (2)

En dan als echte Nederlander nog even klagen: over het weer. Wat is hier waanzinnig veel regen gevallen de afgelopen tijd en het regent nog steeds op moment van schrijven. Eén keer in de zeven jaar is het het ergst en blijkbaar heb ik dat nu. Geen probleem als ik lesgeef, maar na 15.30 mag de zon wel schijnen van mij… Dat gebeurt zeker steeds minder vaak. Nadeel is dat alles klam wordt, het zwembad overstroomt en de wegen vreselijk slecht begaanbaar zijn. Ach ja, wat zit ik eigenlijk te zeuren als ik om 19.00 in een zomerjurkje lekker uiteten kan na een duik met 25 graden? Grappig, ik heb het regelmatig koud als het 25-27 graden is. Dat is nog iets wat ik ga meenemen vanuit Nederland: een joggingbroek en een trui. Niet verwacht dat ik die nog eens nodig zou hebben!

Uitzicht Cas Abao na duiken met ChantalWandelen rondje waterfabriek (2)Wandelen rondje waterfabriek (3)

Maar we zien alleen maar foto's van mooi weer!? - zeggen jullie dan. Klopt, want mijn telefoon kan niet tegen water ;). Daar is niks jaloersmakend aan, toch?

Liefs, Lisa

Maak je reisblog advertentievrij
Ontdek de voordelen van Reislogger Plus.
reislogger.nl/upgrade

1. Margaretha Agnes Bakker:
    30 november 2022
    Lisa weer een gezellig verslag. Ik geef het morgen aan tante Wil. Dan is ze petra in haar
    woning op de Dillenburgstraat om te kijken wat ze allemaal kan meenemen naar de Nieuwpoort. Ik vind het gezellig om te lezen. Alles wat ik van je krijg en het is voor tante Wil geef ik door. Ze heeft straks geen internet meer dat wil ze niet. Heel veel groetjes en liefs van ons oom Cees en tante Gré.