Week 5

3 oktober 2022 - Willemstad, Curaçao

Afgelopen week zeker nog wat gesnotterd en gehoest, maar nu ben ik weer zo goed als hersteld. Ik gaf afgelopen week nog wel les met niet de volle 100%, maar ik ben wel op zoek gegaan naar hoe ik weer die energie terugkreeg. Dat lukt me vooral door wat leuke dingen te doen. Zo ben ik maandagmiddag uit m’n werk naar het strand Blue Bay gegaan. Daar kun je na 16.00 gratis liggen en genieten van de laatste zonnestraaltjes (en zeer goede wifi). Ook heb ik woensdagavond met een collega bij restaurant Tomatoes pizza gegeten met een fantastisch uitzicht en prachtige zonsondergang.

Zonsondergang TomatoesZonsondergang Blue Bay

Donderdag was een speciale dag om meerdere redenen. Ten eerste hadden we de watersportdag met alle leerlingen bij Caracasbaai. Nog een beetje cultuur gesnoven, want ik ging samen met de brugklassers Fort Beekenburg bezoeken. Helaas geen informatiebordjes, dus alleen maar kijken. Ten tweede heb ik samen met een aantal collega’s een regenboogpad geschilderd en ’s avonds hadden we een supergezellig werkborrel! Vrijdag was ik dan ook erg moe, haha.

Fort BeekenburgUitzicht Fort B.Regenboogpad

Curaçao staat natuurlijk ook bekend om haar feesten en dat is wat ik zaterdag heb gedaan: partieee. Eerst m'n nagels laten doen: BIAB, een soort gellak maar dan verstevigt en verbetert het je nagels. Ik ben benieuwd! Vervolgens geluncht op Cabana Beach met Hester en een vriendin van haar. Toen voorbereiden op de avond. Wet & Wild organiseerde een ‘Oktoberfest’. Ik hou eigenlijk helemaal niet van die muziekstijl, maar gelukkig viel het mee en werden er lekkere (Nederlandstalige) meezingers gedraaid. Van 19.00-23.00 gedanst, dus zeer vermoeide benen. Een leuk mix van collega's vrienden en vrienden van vrienden. Toen met de taxi naar huis, korte stop bij het ‘restaurant met de gele bogen’ en daarna bij Hester gelogeerd. Zondag bijgekomen van een drukke week en gechilld op Kokomo Beach.

Oktoberfest Wet & WildVerse jus Kokomo Beach

Leermoment voor mezelf is dat ik vooral leuke dingen moet blijven doen, op die manier vergeet ik het missen van thuis het meest en ontdek ik steeds meer dingen van het eiland. Maar poko poko (rustig aan), want zo ben ik minder snel uitgekeken op het eiland (dat wordt hier gezegd, het is snel saai). Nu bedenken wat ik - naast het halen van m’n duikbrevet - verder nog ga doen deze vakantie!

Liefs, Lisa

1. Monique:
    3 oktober 2022
    Wat weer leuk te lezen dat het weer een beetje uphill gaat. Idd veel leuke dingen doen, houd missen van de mensen die niet bij je zijn een beetje weg!
  2. Mark:
    3 oktober 2022
    Inderdaad 'poko poko' en leuke dingen doen, dan houd je de verveling tegen en gaat de tijd snel. Misschien een keer naar de driving range i.pv. de diving, om te voorkomen dat je slag roestig wordt :-)