Geen bericht is goed bericht

5 november 2022 - Willemstad, Curaçao

Terwijl de regen klettert op het platte dak van mijn porch besluit ik dat het toch wel weer eens tijd is voor een update. De belangrijkste boodschap die ik wil overbrengen is: het gaat goed. Ik leef lekker het eilandleven en geniet van iedere dag. De tijd gaat hier zo snel!

Allereerst ga ik, nu ik mijn duikbrevet heb, iedere maandagmiddag met collega's duiken en daarna een hapje eten, heerlijk! Verder wandel ik met een andere collega minimaal 1 keer per week en uiteraard eten we erna ook lekker ergens. Op donderdag is er altijd een gezellig werkborrel en in het weekend zie ik wel met wie ik afspreek. Of niet. Juist die vrijheid en dat niet plannen is echt een verademing (in vergelijking met Nederland).

Cocktails met DennisHike Marijke's trail

Op het werk was het druk. Ik heb in principe vijf nieuwe leerjaren die ik lesgeef en over ruim een week is het toetsenweek. Dus de afgelopen tijd heb ik echt tot laat zitten werken op school: oefentoetsen, toetsen en lessen gemaakt. De toetsenweek is voor docenten daarentegen wel heel lekker: je hebt sowieso één dag vrij en ik heb maar surveilleren van 07.15-09.15. Tijd te over om de overige uren te besteden aan het nakijken zelf maar ook planningen maken voor de komende periode. Heel fijn! Op werkgebied merk ik dat de eerste weken nog echt zoeken waren, maar nu heb ik daar mijn draai wel in gevonden. En wat een verademing die kleinere klassen en het weinige nakijkwerk. Een rondje feedback geven aan een klas doe ik in een lesuur in plaats van twee uur na de lestijd, onder andere doordat je maar 12 producten bekijkt in plaats van 28.

BlueBay na het werkGrote Knip

En nu is het dan alweer november. Afgelopen week heeft het heel veel geregend. Persoonlijk vind ik dat jammer, want ik sta de hele dag in een lokaal met airco, dus wanneer je klaar bent, wil je lekker het zonnetje in. Dat kon helaas niet. De mensen die hier langer verblijven vinden de regen juist een verademing, haha! Maar ik heb dus nog steeds niet echt het gevoel dat het herfst is en dat is wel gekkig (niet per se op een negatieve manier). De pepernoten liggen hier ook in de supermarkt en her en der begint de kerstverlichting al te knipperen. Heel benieuwd hoe de feestdagen hier gevierd worden.

Pepernoten in de supermarkt

Voordeel van de regen is dat je ook eens lekker op bed kan gaan liggen lezen - is weer eens wat anders dan het strand - dus dat ga ik nu weer doen!

Liefs, Lisa