Vliegreis KLM naar Curaçao en eerste dag

19 augustus 2022 - Willemstad, Curaçao

De afgelopen 2,5 week heb ik met allerlei vrienden en familie afgesproken en dat was super gezellig. Alleen elke keer als je afscheid neemt dan is dat wel met de boodschap: 'tot over een aantal maanden!' En dat voelt gek, een beetje verdrietig. Op woensdag 17 augustus 8.30 vloog ik naar Curaçao, gebracht door vriendlief, en dat afscheid vond ik ook pittig. Als je op vakantie gaat dan ga je richting Schiphol met een vreugdevol gevoel heen, je gaat immers iets leuks doen (samen)! Nu daarentegen dacht ik de hele tijd: wat ben ik aan het doen? Wat doe ik mezelf aan? Waarom doe ik dit? Goed, weet dus dat dit avontuur niet allemaal maar positiviteit en fantastisch is, er heerste een hoop twijfel.

Op Schiphol waren er nauwelijks rijen dus in één uur was ik overal doorheen (koffers afgeleverd, security en paspoortcontrole). Voor het eerst vloog ik met KLM, de vorige keer met TUI. En ik ben toch wel enthousiaster over KLM dan TUI. Ten eerste is het entertainmentaanbod echt gigantisch: heel veel films en series, maar je kunt ook een spelletje doen. Vooraf kun je online zelfs bekijken wat het aanbod is! Ten tweede is het voedselaanbod ook zeer voldoende: flesjes water, regelmatig koffie/thee/fris (zelf een soort buffet halverwege de reis, je mag zelf pakken, reden om weer te lopen!), en ontbijt, een vieze snack (droog broodje kaas) en avondeten (pasta of kip met rijst). De stoelen waren oké, maar geen enkele stoel zit 10 uur lang fijn.

Nederland verlaten op een regenachtige ochtend

Aangekomen op Airport Hato kwamen de koffers redelijk snel (lang leve airtags) en werd ik gelukkig opgehaald door Hester. M'n huurauto stond helaas niet klaar (hun fout) dus samen boodschappen gedaan. Maar wat een hoop indrukken, ik was gesloopt. Nog steeds twijfel. Ik verblijf op het Abaai Resort en dat is wel echt een fijne en mooie plek, maar ik kon het allemaal niet bevatten en er waren erg veel prikkels. Om de jetlag zo klein mogelijk te maken, moest ik tot circa 21.00 wakker blijven. Dat lukte niet en om 20.00 viel ik in slaap (let wel: dat is dus 4.00 NL tijd en ik was sinds 3.00 NL tijd op, je kunt zelf wel uitrekenen dat dat heel lang is). 's Nachts word je dan om 3.00 wakker omdat dat voor je gevoel 8.00 Nederlandse tijd is. Woelige eerste nacht.

's Ochtends 8.00 werd geregeld dat ik mijn auto had en toen wilde ik van alles doen: strand bekijken, bij een paar winkels rondneuzen. Maar weet je wat ik deed? Na twee straten reed ik al een eenrichtingsverkeersweg in. Er werd flink geseind en kreeg naar m'n hoofd 'Dit is verboden!' Geen goed teken. Dus reed ik (met een beetje spanning en stress, want navigeren en op nieuwe wegen rijden is lastig) naar huis om de hele dag verder bij (en in) het zwembad te vertoeven. De andere gasten waren allemaal weg dus ik kon heerlijk lezen en tot rust komen. 's Middags boodschappen gedaan en trots op mezelf: deze keer zonder Google Maps er naar toe gereden, ik word hier al helemaal bekend! En ook trots: pastasalade gemaakt met 31 graden in de buitenkeuken. En de twijfels? Die zijn een stuk minder. Het zal in ieder geval niet aan de accommodatie liggen. En wat ik morgen ga doen? Dat zie ik dan wel weer.

Eerste dag lezen aan het zwembad M'n waggie

1. Shari:
    19 augustus 2022
    Leuk om te lezen Lies! Ben trots op je dat je dit zo maar ff doet. Lekker nog even acclimatiseren komende dagen en een beetje in het ritme komen. Liefs, Shaar
  2. Zilla:
    19 augustus 2022
    Heel ver weg en met je blog nu toch een beetje dichtbij. Hoop dat we je op deze manier vaker dichtbij mogen ervaren. Dikke knuffel Zilla
    Nogmaals heel veel plezier en succes op Curaçao.
    Ps. Zit er stiekem toch een schrijfster in jou verborgen?